Aankondiging

#1 2015-01-18 10:23:20

jolupedro
Lid
2015-01-18
5

Reset Admin wachtwoord

Hallo, ik heb het volgende probleem...

Sinds kort heb ik een andere PC, de vorige is hardwarematig volledig gecrasht, er viel niets meer terug te halen, jammer, maar die dingen kunnen gebeuren...

Ik had een tekstbestandje bewaard waar mijn Admin wachtwoord in stond, deze ben ik dus ook kwijt...

Ik zou het programma kunnen de-installeren en daarna opnieuw gaan installeren en alle foto's opnieuw gaan uploaden, ware het niet dat dit er bijna 1100 stuks zijn, dit heeft mij al maanden werk gekost om ze te verzamelen en te uploaden en te beschrijven...

Daar voel ik dus weinig voor, want dit gaat mij vele dagen werk kosten...

Het moet toch mogelijk zijn om mijn Admin wachtwoord te kunnen achterhalen en aan mij terug te sturen, het staat ergens vermeld in de Piwigo Gallery mappen, waar en welk bestand is mij helaas niet bekend...

Of is er een andere mogelijkheid om hier achter te kunnen komen?
Is er misschien een reset wachtwoord programmaatje, die mij dus in staat stelt om mijn Admin wachtwoord opnieuw in te stellen?

Het zal mij vele vele uren werk besparen, wie kan mij helpen?
Jolupedro

Offline

#2 2015-01-18 12:58:09

sport
Gast

Re: Reset Admin wachtwoord

Via mysql in de database zelf

#3 2015-01-18 13:08:38

jolupedro
Lid
2015-01-18
5

Re: Reset Admin wachtwoord

Hallo Sport, bedankt voor je vlotte reactie...

Er is bij mij alleen een probleempje, waar kan ik dat vinden ?
De vanzelfsprekendheid dat ik dat zou behoren te weten is helaas niet aanwezig...
Ik heb geen flauw idee waar ik dat mee moet oplossen...

Ik heb wel op mijn website de map met gallery gevonden, maar er staan erg veel andere mappen onder, ik weet dus echt niet waar ik dit kan vinden, heb hier helaas totaal geen ervaring mee...

Weet dus ook niet welke bestanden hier in aanmerking voor komen waar ik dat mee zou moeten oplossen?

Ben dus volledig zonder ervaring op dit gebied, helaas voor mij dus...

Offline

#4 2015-01-18 15:54:23

sport
Gast

Re: Reset Admin wachtwoord

Dan word het lastig.
mysql is via je gebruikers paneel bij je host te bereiken.
Als je de tabel opend, moet je naar de piwigo user tabel gaan.
Echter alle paswoorden zijn encrypted.

Wat je zou kunnen doen is een nieuw account op je site aanmaken, en deze admin rechten geven.
Maar je kan niet meer in je admin panel, lastig.
Helaas wederom alleen via je gebruikers paneel bij je host te bereiken.
Kan wel een stap voor stap uitleg geven, maar heb je niet ergens in je webrosers gekozen om je wachtwoord te onthouden?

#5 2015-01-18 16:24:44

jolupedro
Lid
2015-01-18
5

Re: Reset Admin wachtwoord

Dat had ik dus wel, mijn browser had het wachtwoord wel onthouden, maar dat was op de oude PC...

En aangezien deze niets meer doet, en vervangen is door een andere PC, tja, de browser is niet mee verhuist met alle instellingen jammer genoeg...

Heb net al een verzoek tot wachtwoord verandering opgestuurd, inmiddels bevestigd, en ik kan nu eindelijk binnenkomen bij MY SQL Databases...

Ben dus eindelijk binnen bij die databases, er is in het verleden al vaker een probleempje geweest met Piwigo, had hem dus al enkele opnieuw geïnstalleerd, na het er eerst weer af gehaald te hebben...

Nu staan er dus 6 totaal in dat lijstje, volgens mijn logica zal ik de bovenste moeten hebben, maar die is maar 68,1 kb, daar zullen nooit die bijna 1100 foto's in kunnen zitten, denk dat het de onderste zal zijin, die van piwi1, die is 20,5 Mb groot, maar daar zal ik ook wel mis mee zijn...

Al die foto's bij elkaar zijn ongeveer 237 Mb totaal...

Heb geen idee wat ik nu moet kiezen, ben hier voor het eerst dus!

Offline

#6 2015-01-19 00:18:59

sport
Lid
2015-01-18
7

Re: Reset Admin wachtwoord

Dat screenshot lijkt niet op piwigo????
Hoeveel databases heb je wel niet??
Ik vermoed dat je p53198 piwi1 moet openen.

Daarin zou je een piwigo_users tabel moeten hebben.
dat zou er zo uit moeten zien ongeveer.
http://s26.postimg.org/cn6nkjw7d/screenshot_86.jpg
Jouw naam = die je gebruikt hebt, deze heeft altijd het ID, 1.
Wat we gaan doen is je paswoord veranderen.
Deze is encrypted, en ik heb via Google wat opgezocht.
Dat wat encrypted is moet je veranderen naar d2064d358136996bd22421584a7cb33e:trd7TvKHx6dMeoMmBVxYmg0vuXEA4199
Klik daarvoor op de edit knop die bij die regel hoort. (ID, 1)
in het paswoord veld vervang je het crypted door de nieuwe.
Als je dit gedaan hebt, klik op Go.
phpadmin zal je dan een bericht geven, ik weet even niet meer welke, iets van affected row, dacht ik.

Je paswoord is nu veranderd.
het paswoord wat je nu moet gebruiken is "secret".
Als het werkt, dan gelijk je admin wachtwoord via je piwigo adminpanel weer veranderen.

Sluit phpadmin nog niet af.
Open je piwigo site in een nieuwe tab en kijk of het werkt.
Zou je nu iets anders vreemds zien, dan kan je nog terug naar het oude.

Succes.

Laatst bewerkt door sport (2015-01-19 00:22:57)

Offline

#7 2015-01-19 07:36:46

jolupedro
Lid
2015-01-18
5

Re: Reset Admin wachtwoord

Goedemorgen Sport, ik geloof dat we elk een andere DirectAdmin programma hebben, wat ik gebruik is van mijn Webhostingsprovider Flexwebhosting.nl...

Ik heb wat extra screenshots meegestuurd, maar ik kan nergens iets herkennen wat op dat van jou moet lijken, in de verste verte niet...

Ik vraag mij dus af of ik wel het goede programma heb om daar bij te kunnen komen...
Het is het enige hostingsprogramma wat ik heb voor mijn website...

Ik weet niet wat jij gebruikt, maar ik herken er niets van met het programma wat ik gebruik...

Ik hoop dat je iets aan die schermpjes hebt, want ik zou het echt niet weten hoe ik daar bij moet komen, ondanks jouw keurige omschrijving van wat ik zou moeten doen...

Offline

#8 2015-01-19 07:47:11

jolupedro
Lid
2015-01-18
5

Re: Reset Admin wachtwoord

Beste Sport, ik denk dat ik al door heb wat er speelt, jij hebt Piwigo zelf geopend, maar ik kan dat dus in het geheel niet, ik krijg geen toegang tot Piwigo, omdat ik mijn nAdministrators wachtwoord niet weet...

Al log ik ook in als een ander iemand, ik kan niet bij de administratie komen, wat natuurlijk logisch is, anders zou een ieder er bij kunnen komen en er een zootje van kunnen maken...

Ik kan dus niet als administrator in Piwigo komen, dat is het grootste probleem op dit moment...
Sorry voor de verwarring alom van mijn kant...

Offline

#9 2015-01-19 16:22:45

sport
Lid
2015-01-18
7

Re: Reset Admin wachtwoord

Vreemd, ik kan je ook even niet verder helpen ermee :(

Offline

Bulletin Board voettekst


Notice: Undefined index: Powered by in /var/www/nl.piwigo.org/forum/footer.php on line 116
FluxBB

github twitter newsletter Donatie Piwigo.org © 2002-2024 · Contact