Aankondiging

#1 2014-10-02 00:19:13

Stanley
Gast

Ingelogde gebruiker user_id achterhalen vanuit SQL-query

Beste,

Ik zal even een korte beschrijving geven van het plan dat ik heb:
- Ik heb inmiddels een Piwigo-galerij gebouwd voor een goede vriendin van mij, waarvoor ik de site beheer. Zij is fotografe en biedt fotoshoots aan tegen betaling. Mensen die een fotoshoot hebben gehad krijgen de foto's van de fotoshoot gratis, maar dan wel slechts tot middelgroot formaat en met een watermerk.
- Nu wil ik zelf een bestelpagina scripten, voor wanneer mensen grotere exemplaren willen, of afdrukken willen in het algemeen.
- Ik besef dat ik eerst de user_id moet hebben van de gebruiker die op deze pagina komt, zodat ik die user_id kan koppelen aan de categorieën waartoe hij/zij toegang heeft, om vervolgens die te koppelen aan de foto's die ze kan bestellen. Zodanig kan ik dan die foto's opnemen in een besteloverzicht.

Ik moet dus een script hebben welke de user_id bepaalt van de gebruiker die de bestelpagina opvraagt, dus de gebruiker die gaat bestellen, die dan ingelogd is.

Ik heb alleen geen idee hoe ik hier achter kan komen. Ik heb redelijke kennis van HTML, PHP, CSS, en een beetje JS en SQL-query's. Alleen dit zou ik echt niet weten...

Kan iemand me helpen?

Ik hoor heel graag van jullie terug!

Groet, Stanley

#2 2014-10-11 19:41:41

sport
Gast

Re: Ingelogde gebruiker user_id achterhalen vanuit SQL-query

Ik kan je helaas niet helpen.
Maar je idee is wel een hele mooie.

Om na te zien welke code je nodig hebt.
Zou je de plugin PayPal Shopping Cart kunnen downloaden.
En de code nazien wat ze ervoor gebruikt hebben.
http://piwigo.org/ext/extension_view.php?eid=499

Verders denk ik dat er heel veel gebruikers geinteresseerd zijn in een oplossing.

Bulletin Board voettekst


Notice: Undefined index: Powered by in /var/www/nl.piwigo.org/forum/footer.php on line 116
FluxBB

github twitter newsletter Donatie Piwigo.org © 2002-2024 · Contact