Aankondiging

#1 2017-07-03 20:15:26

ruttentuttels
Lid
2017-07-02
5

[Opgelost] Kan de folder _data verplaatst worden?

Hoi,

Is het mogelijk om de _data folder buiten de root van de website te verplaatsen, bv op een drive
die meer capaciteit heeft?

Zoja, waar is dit te wijzigen?

Alvast bedankt,
Rick.

Offline

#2 2017-07-15 17:11:47

ruttentuttels
Lid
2017-07-02
5

Re: [Opgelost] Kan de folder _data verplaatst worden?

Ik heb op het Engelstalige forum gelukkig het antwoord gevonden.
Wat er gedaan moet worden is een softlink in de root van de website plaatsen die verwijst naar
een locatie waar _data komt te staan.

Rick.

Offline

#3 2021-02-02 09:38:50

Gert
Gast

Re: [Opgelost] Kan de folder _data verplaatst worden?

Ik zit met hetzelfde probleem, maar kom er niet uit... Ik wil piwigo (alleen) gebruiken om al mijn foto's voor mijzelf toegankelijk te maken (en o.a. van trefwoorden te voorzien). Piwigo in lokaal geïnstalleerd op C:\xampp\htdocs\piwigo,  en mijn foto's staan op een externe harddisk E:\fotos, inmiddels zo'n 60k foto's, 400 GB). Kan iemand mij precies uitleggen wat ik nu waar in welke file moet aanpassen , om ervoor te zorgen dat piwigo de originele foto's leest op mijn E-schijf (en niet kopieert naar  C:\xamp\htdocs\piwigo). Ik ben zeker geen php expert...
Ik heb al wat rondgezocht op het Engelse forum, maar kom er niet uit.

#4 2021-02-02 09:42:55

egginkg
Lid
2021-02-02
0

Re: [Opgelost] Kan de folder _data verplaatst worden?

Ik zit met hetzelfde probleem, maar kom er niet uit... Ik wil piwigo (alleen) gebruiken om al mijn foto's voor mijzelf toegankelijk te maken (en o.a. van trefwoorden te voorzien). Piwigo heb ik lokaal geïnstalleerd op C:\xampp\htdocs\piwigo, en al mijn foto's staan op een externe harddisk E:\fotos, inmiddels zo'n 60k foto's, 400 GB). Kan iemand mij precies uitleggen wat ik nu waar in welke file moet aanpassen , om ervoor te zorgen dat piwigo de originele foto's leest op mijn E-schijf (en niet kopieert naar  C:\xamp\htdocs\piwigo). Ik ben zeker geen php expert...
Ik heb al wat rondgezocht op het Engelse forum, maar kom er niet uit.

Offline

Bulletin Board voettekst


Notice: Undefined index: Powered by in /var/www/nl.piwigo.org/forum/footer.php on line 116
FluxBB

github twitter newsletter Donatie Piwigo.org © 2002-2024 · Contact