Aankondiging

#1 2016-01-13 11:36:01

Esmee
Lid
2016-01-13
1

Config-bestand, handmatige installatie mislukt

Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van Piwigo, maar ik kom elke keer bij dezelfde error.
Ik heb de map gedownload en geupload naar een FTP (Filezilla). Vervolgens heb ik alle gegevens ingevuld op de installatie pagina en heb ik op 'start installatie' geklikt.

Dan krijg ik de volgende error:
Het aanmaken van config-bestand local/config/database.inc.php is mislukt.
- U kunt het config-bestand downloaden en het uploaden naar de local/config directory van uw Piwigo installatie.
- Als alternatieve oplossing kunt u de tekst in de bovenstaande box kopiëren en plakken in bestand "local/config/database.inc.php" (Opgelet : in database.inc.php mag alleen datgene staan dat in het tekstgebied staat, geen return- of spatie-tekens)

De eerste optie (downloaden en uploaded van het config-bestand) heb ik gedaan, ik krijg echter nog steeds dezelfde error.
De tweede optie kan ik niet doen omdat er geen database.inc.php bestand bestaat in de local/config directory. Het enige bestand dat hierin staat is index.php.

Het vreemde is ook dat er onder de error staat:
Gefeliciteerd, de Piwigo installatie is afgerond
Bezoek galerie

Als ik op 'Bezoek galerie' klik kom ik weer op de installatie pagina waar ik alle gegevens moet invullen en kom ik vervolgens weer bij het error scherm.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Alvast bedankt.

Groet,
Esmee

Laatst bewerkt door Esmee (2016-01-13 11:43:23)

Offline

#2 2017-01-10 13:32:27

marleen
Gast

Re: Config-bestand, handmatige installatie mislukt

Esmee schreef:

Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van Piwigo, maar ik kom elke keer bij dezelfde error.
Ik heb de map gedownload en geupload naar een FTP (Filezilla). Vervolgens heb ik alle gegevens ingevuld op de installatie pagina en heb ik op 'start installatie' geklikt.

Dan krijg ik de volgende error:
Het aanmaken van config-bestand local/config/database.inc.php is mislukt.
- U kunt het config-bestand downloaden en het uploaden naar de local/config directory van uw Piwigo installatie.
- Als alternatieve oplossing kunt u de tekst in de bovenstaande box kopiëren en plakken in bestand "local/config/database.inc.php" (Opgelet : in database.inc.php mag alleen datgene staan dat in het tekstgebied staat, geen return- of spatie-tekens)

De eerste optie (downloaden en uploaded van het config-bestand) heb ik gedaan, ik krijg echter nog steeds dezelfde error.
De tweede optie kan ik niet doen omdat er geen database.inc.php bestand bestaat in de local/config directory. Het enige bestand dat hierin staat is index.php.

Het vreemde is ook dat er onder de error staat:
Gefeliciteerd, de Piwigo installatie is afgerond
Bezoek galerie

Als ik op 'Bezoek galerie' klik kom ik weer op de installatie pagina waar ik alle gegevens moet invullen en kom ik vervolgens weer bij het error scherm.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Alvast bedankt.

Groet,
Esmee

Bulletin Board voettekst


Notice: Undefined index: Powered by in /var/www/nl.piwigo.org/forum/footer.php on line 116
FluxBB

github twitter newsletter Donatie Piwigo.org © 2002-2024 · Contact